q-zorg-cultuurfoto-11-03-24-681-def-80


Workshop Feedback vragen, geven en ontvangen 

Hoe zorg je dat jij én je team echt beter worden van feedback? Waar mensen samenwerken, is feedback geven en ontvangen essentieel om de samenwerking goed te houden, te verbeteren en te leren van elkaar. Tijdens deze training leren we jullie hoe dat kan! Vraag een offerte aan. 

Feedback & de zorg 

Wat is feedback wel en wat is het niet? 

Waarom feedback geven zo belangrijk is in de zorg 


Feedback stap voor stap 

Effect van samenvatten: praktijkvoorbeelden 

Ongeschreven regels 

Hoe vraag je om feedback? 

7 stappen in het geven van feedback 

Collegiale coaching: feedback door vragen te stellen 

Feedback ontvangen 


Persoonlijke voorkeuren rondom feedback 

Persoonlijke gedragsstijlen volgens het DISC-model 

Voorkeuren bij geven van feedback 

Voorkeuren bij ontvangen van feedback 


Ervarend leren 

Met behulp van interactieve werkvormen oefen je feedback geven en ontvangen in herkenbare scenario’s. 

Niels Rooijakkers Goede gespreksvoering en goede vragen stellen gebeurt nog te weinig. Daarvan is Niels overtuigd. Teveel belandt in de roddelsfeer, wat schadelijk is voor teams en zakelijke relaties. Niels' trainingen zijn leerzaam, maar vooral ook leuk! Met humor en een persoonlijke aanpak zorgt hij voor een veilige setting, waardoor deelnemers zich vrij voelen om te delen.


Manja Coppens Die sandwich kennen we nu wel. De meeste theorie over feedback geven is bekend. Wat maakt het dan toch zo lastig? Manja is ervan overtuigd dat feedback samenwerking versterkt. Zonder de ander de les te lezen. Zonder in de verdediging te schieten. In Manja's training onderzoek je je eigen denken en kom je zelf in actie, zodat je kunt ervaren wat werkt.

Deze training bieden wij incompany aan. Voorafgaand aan de training gaan wij met jou in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar jouw wensen en naar de situatie binnen jouw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (jij en) jouw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.


Op onze incompany-pagina lees je meer over de mogelijkheden.


Wij verzorgen onze incompanytrainingen ook online, met een live trainer. Online is net zoveel mogelijk in een training als offline: plenaire sessies, sessies en opdrachten in groepjes (break-out rooms) en verschillende discussie- en werkvormen. Wij garanderen dat deze online dag net zo interactief en effectief is als offline. De afgelopen maanden hebben wij veel instellingen naar volle tevredenheid getraind.


Wil je weten wat de mogelijkheden zijn, meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Investering: afhankelijk van het programma. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden en/of een prijsvoorstel.


Voor wie is deze training bedoeld? 

Zorgprofessionals uit alle sectoren die willen leren hoe zij anderen constructieve feedback kunnen geven in het werk.


Algemene voorwaarden: lees hier onze algemene voorwaarden voor incompanytrainingen.


Neem voor meer informatie contact met ons op.

coaching-1

Trainers met ervaring

uit de zorgpraktijk

samen-doen-1

Experts op het gebied van communicatie

projectmanagement-1

Ervaren in het trainen van soft skills

q-zorg-cultuurfoto-sio99-890-50

Waarom deze training?

Feedback geven is voor veel mensen ingewikkeld. Je moet je enigszins kwetsbaar opstellen, eerlijk en duidelijk kunnen zijn en op een opbouwende en goede manier kunnen reageren. Leer tijdens deze training de ongeschreven regels van feedback geven en stimuleer het constructieve gesprek en zelflerende vermogen van jouw team.

 

Unieke voordelen 

  • Oefen met een trainingsacteur 
  • Casussen specifiek uit de zorgpraktijk 
  • Leer van ervaren trainers met ervaring in de zorg 

Resultaat


  • Je weet wat feedback is en wat juist niet 
  • Je hebt geoefend met duidelijk en constructief feedback geven 
  • Je weet waarom feedback in de zorg extra belangrijk is 
  • Je kent de ongeschreven regels in het feedback geven 
  • Je kent je eigen voorkeuren en kunt inschatten wat voorkeuren van anderen zijn m.b.t. feedback 
q-zorg-cultuurfoto-sio99-570-50

"Ik denk dat ik nu eerder durf feedback te geven. Ik begrijp waarom ik het moeilijk vind en heb nu handvatten om die drempel over te kunnen."

Offerte aanvragen

Via dit formulier vraag je een offerte aan voor de incompany workshop 'Feedback vragen, geven en ontvangen'.

Incompany workshop Feedback vragen, geven en ontvangen


Bedankt voor je offerteaanvraag!


Bedankt voor het aanvragen van de offerte voor de workshop 'Feedback vragen, geven en ontvangen'. Wij nemen jouw aanvraag in behandeling.

Je ontvangt de offerte en meer informatie over deze training zo snel mogelijk.


Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Met vriendelijke groet,

Het team van Q-Academie

Meer weten? Bel onze programmamanagers!

Lianne Valks

Programmamanager


  1. lianne.valks@qacademie.nl
  2. 06 - 211 42 634
q-zorg-lianne-def-oranje

Sophia Steuter

Programmamanager


  1. sophia.steuter@qacademie.nl
  2. 06 - 28 312 357
q-zorg-sophia-def-oranje